En toen stonden we weer niet klaar…

De eerste drie maanden van het jaar bemerkte ik aardig wat somberheid in de branche en schreef daar ook over. Er is ook aanleiding voor bezorgdheid maar zoals ieder jaar komt er vanzelf een moment dat er weer blaadjes groen kleuren, de

Ron & Wouter: Horecaconcept APK

Een goed horecaconcept staat nooit stil, is altijd in beweging. Je voegt assortiment toe, denkt na over marketing en hebt steeds nieuwe ideeën over inrichting, nieuwe diensten, andere service-elementen en misschien droom je er weleens van om het roer helemaal om te

Om nooit meer te vergeten

Hoeveel mooie momenten maak je nou in een jaar mee die je de rest van je leven niet meer vergeet? En hoeveel van die momenten deel je met andere mensen? Ze zijn als je geluk hebt op meerdere vingers te tellen maar

Zó wordt dit het slechtste seizoen ooit!

Veel ondernemers kijken vooral naar elkaar als ze zich voorbereiden op het komende seizoen. In de appgroepjes van ondernemers onder elkaar gaan de nieuwe prijslijsten rond en de vraag is steeds: ‘Wat ga jij vragen voor een biertje, een koffie of een

Een gast is geen dag hetzelfde…

Veel ondernemers merkten dat januari en februari uitdagend waren. Misschien was dat ook niet zo gek. Bij zoveel regen, oplopende vaste lasten thuis en een steeds luider klinkende klacht over tijdgebrek en werkdruk in de samenleving, snap je dat minder mensen, minder

Een nieuwe collega! Eerst wordt het erger…

Vaak zie ik ondernemers reikhalzend uitkijken naar de datum dat er een nieuwe medewerker begint. De verlossing is dan aanstaande. ‘Dan wordt het eindelijk wat minder druk!’ Nou, weet ik nu weer, vergeet het maar! Het wordt er eerst vooral drukker en chaotischer

Het Moment

Alles wat we in een horecabedrijf doen, komt uiteindelijk ten goede aan ‘Het Moment’. Het moment waar een ondernemer van droomde, nog voordat hij de sleutel kreeg van zijn zaak. Het moment waar mijn opa over speechte, toen hij mij zijn manchetknopen

In de horeca verdwijnt het midden… Toch?

In de eerste weken van januari is er mede door de Horecava altijd veel aandacht voor ‘de horeca’ in de pers. Het gaat dan over de trendvoorspellingen, over de verwachtingen voor de horeca in het nieuwe jaar en over hoe het nou

1 2 3 53