Kleine Geluksmomenten die iedereen in de bediening herkent!

Het zijn kleine geluksmomenten. Je hart maakt een klein sprongetje, in jezelf roep je ‘YESS!’ en je hand wordt even een vuist. Wat een heerlijk gevoel. Duurt vaak maar kort, maar lang genoeg om het te onthouden en te herkennen als je het weer voelt. Vakgenoten herkennen bij elkaar vaak dezelfde kleine genoegens. Geen reden om de vlag uit te hangen hoor, gewoon vrolijk!

Messen en vorken, precies genoeg!

1. Als je in 1 greep precies het juiste aantal messen, vorken of servetten pakt!
2. Als die tafel met plakkers ineens de rekening vraagt.
3. Als gasten gewoon zeggen: ‘Wij vinden alles lekker, jij werkt hier dus regel het maar!’
4. Als het personeelseten ‘kies maar iets van de kaart!’ is.
5. Als er per ongeluk drie verkeerde desserts zijn gemaakt…
6. Als die ene gast je 50 euro fooi geeft!
7. Als gasten zeggen: ‘Wat werk jij hard zeg, en je blijft maar lachen! Geweldig!’

Vat bijna leeg

8. Als je voelt dat het vat bijna leeg is, maar je er nog net dat ene biertje uit tapt!
9. Als je megabrak bent en je baas je belt of je het echt niet erg vindt om lekker thuis te blijven omdat het rustig is.
10. Als het in die week alleen op jouw vrije dag mooi weer is.
11. Als jij van iedereen de meeste taart hebt verkocht.
12. Als je geld op is en precies dan de fooi van de hele maand wordt verdeeld.

Eerder naar huis

13. Als het rustig is, je echt geen zin hebt en jij mag wat eerder naar huis!
14. Als alle mensen die komen eten eigenlijk heel gezellig zijn!
15. Als jij in je eentje de grootste wijk loopt, alles top gaat en je collega’s met drie man de andere wijk in de zeik laten lopen.
16. Als je hoort dat precies op je vrije dag die verschrikkelijke vaste gasten weer zijn geweest!
17. Dat je een echtpaar van 65+ met windjack aan ziet komen lopen, jij denkt: een zwarte koffie met zoetjes en een kapoesjieno, en precies dát bestellen!

Zenuwachtig!

18. Als je zeker weet dat tafel drie je heel leuk vindt en een beetje zenuwachtig doet als je daar aan tafel komt.
19. Als je nog zei: ‘Dit bord is heel heet, kijk uit!’ en die gast toch voelt en heel hard AU! Roept.
20. Als je de telefoon wilt opnemen, je collega zegt: ‘laat maar, ik pak ‘m wel!’ roept en zij vervolgens 14 minuten met een halfdove bejaarde een reservering voor over 5 weken doorneemt!

Bestel nu op www.horecabo.nl het nieuwste boek uit de reeks Horeca Blogs en Quotes!  Met de code juni19 ontvang je bovendien €7,50 korting op alle bestellingen boven de 25,00! 

Wouter Verkerk is een van de meest gevraagde sprekers op het gebied van Horeca en Gastvrijheid en begeleidt Horecaondernemers en hun teams door heel Nederland.
Wouter schrijft columns, blogs en boeken over gastvrijheid. Hij ontwikkelde diverse gastvrijheidsmodellen zoals het '12 stappen gastcontactplan' en is grondlegger van "Signature Hospitality".
Wouter schrijft onafhankelijk en wanneer er een commerciële relatie bestaat tussen Wouter en zijn onderwerp dan vermeldt hij dat. Wouter is BrandAmbassador van zijn eigen bedrijven en van Nobel Drinks, Bidfood, Horeko, Eyes for Details, Grootkeuken.nl, Boonstra Wijnen, Unitouch, The Branding Club, Chocomel, Orderli, Smit's Delicious en De Schone Zaak.
Bestel boeken van Wouter Verkerk op Horecabo.nl.