Het beloofde een geweldig evenement te worden op Ameland komende maandag. Ruim 130 gasten van 50 horecabedrijven uit heel Nederland zouden bij elkaar komen voor een exclusief congres met fantastische sprekers, geweldige catering, prachtige horeca, volop verrassingen, een boekpresentatie en heel veel gezelligheid. We hebben er met ons team ruim een half jaar heel hard aan gewerkt. Gisteren werden we ingehaald door de realiteit. We hebben moeten besluiten de boel af te blazen; Pijnlijk maar noodzakelijk. Ik realiseer me goed dat onze tegenslag niets is bij de catastrofe die boven de Nederlandse en Belgische horeca hangt.

We moeten ons vasthouden aan het feit dat dit ook weer voorbij gaat. De zon gaat op een dag weer schijnen er komen weer betere tijden. Tot die tijd worden we getest op creativiteit, flexibiliteit maar vooral op ons vermogen positief te denken en juist nu focus te kiezen. Aan de slag met de lijst to do’s die al maandenlang op ons wacht. Aan de slag met het plan van vandaag en morgen. Wat kunnen we nu wèl? Wat kunnen we nú doen waar we straks de vruchten van plukken? Hoe kunnen we juist nu aan de slag met de realiteit van over zes weken?

Het nieuws wordt er echt niet anders van als we iedere 3 minuten naar nieuwsberichten, banksaldi of bedroevende omzetten kijken. Het enige dat daardoor gebeurt is dat je niks anders meer doet dan dat en je als het ware langzaam wordt gewurgd door de ellende. Er zijn altijd mensen te vinden waar je nog niet mee hebt gesproken in de afgelopen dagen en waar je weer van voor af aan de ellende en jouw visie op de wereld mee kan delen maar… Doe het niet! Ga aan de slag. Doe wat je wel kan.

Administratie, implementatie van dat nieuwe systeem, training en scholing, thuisbezorgd, je website en de social media, onderhoud, deeltijd ww, communicatie en een rechte rug naar je medewerkers, contact met leveranciers, contracten, nieuwe menu’s, huisstijl, negativiteit buiten de deur houden, gasten die wél komen de allerbeste service ooit geven en niet iedere drie minuten maar iedere vier uur je telefoon en socials checken op nieuws.

Deel →
Twitter @wouterverkerk

U zoekt oplossingen voor uw gastvrijheid vraagstukken?

Neem contact op met Wouter Verkerk van Verkerk Bartstra

Top