De 44 allergrootste horeca-ergernissen

Dit is het slot van de serie: ‘horeca ergernissen.’ In deze lijst niet de ergernissen zelf maar de vertaling naar huisregels om ze te voorkomen. Deze lijst laat zien hoe ingewikkeld ons werk soms is, maar vooral ook hoe we soms doorschieten in onze ergernissen. Hierbij dus de huisregels waar je heel soms van droomt maar die je natuurlijk nooit zou ophangen. Want als je het niet eens meer kan hebben dat gasten grapjes maken, dan geef ik je een extra huisregel mee: Mens, erger je niet!

Horeca Huisregels!

  1. Alleen dieetwensen met doktersverklaring
  2. Niet bellen tijdens het bestellen
  3. Niet allemaal dezelfde grappen maken
  4. Niet vragen waar de wc is, zelf kijken
  5. Niet helpen met stapelen van borden
  6. Niet klagen over wachttijden als je pas net zit
  7. Niet zelf een tafel uitzoeken maar wachten op bediening
  8. Geen glazen van onze plateaus pakken
  9. Alleen aangelijnde kinderen welkom
  10. Geen honden, en al helemaal geen bakjes water
  11. Geen rolstoelen en buggy’s in onze routing plaatsen

  12. Rekening houden met onze procedures
  13. Niks bestellen bij een runner
  14. Onthouden wat u heeft besteld
  15. Niet apart afrekenen, 1 rekening per tafel
  16. Niet zelf gerechten samenstellen
  17. Niet bellen tussen 19.00 en 21.00 uur
  18. Niet chagrijnig zijn
  19. Niet doen of je verstand van eten en drinken hebt
  20. Niet zeggen dat je ‘ook in de horeca hebt gewerkt’

  21. Gerechten uitspreken zoals het hoort
  22. Niet in ‘de loop’ gaan zitten
  23. Besteld is besteld, niet meer wisselen
  24. Niet schreeuwen door het restaurant
  25. Wilt u ons niet aanraken?
  26. Wc graag netjes achterlaten
  27. Niet klagen als uw bord leeg is

  28. Niet meteen om wifi vragen
  29. Normale kleding verplicht
  30. Opletten verplicht als we aan tafel komen
  31. Niet zeggen dat u de eigenaar kent
  32. Zonder reservering zijn wij op zondag VOL
  33. Deuren achter u dicht doen
  34. Niet wisselen voor parkeerautomaat
  35. WC alleen voor gasten, anders E0,50
  36. Alleen bediening roepen als u al weet wat u wilt hebben
  37. Pas vragen om de rest als we met LEGE handen naar tafel komen

  38. Fietsen niet op het terras plaatsen
  39. Geen zelf meegebracht eten en drinken meenemen
  40. Verboden ons restaurant te verbouwen
  41. Niet verhuizen van tafel zonder toestemming
  42. Niet knippen, klappen, roepen, zwaaien of fluiten
  43. Onthouden waar u heeft gezeten
  44. Niet doen alsof je meer bent dan het bedienend personeel

 

Wouter Verkerk is een van de meest gevraagde horecatrainers van Nederland en schreef twee boeken ‘Het jaar van de bediening!’ en ‘Dit is mijn wijk niet…!’ Half november verschijnt zijn derde boek: ‘Gastvrijheidsgek!’ Wouters boeken zijn overal verkrijgbaar en voor horecamensen in voordelige voordeelpakketten OP DEZE WEBSITE te bestellen. We sturen je bestelling direct op en sturen je per email een factuur.

COVER JVDH

Wouter Verkerk is een van de meest gevraagde sprekers op het gebied van Horeca en Gastvrijheid en begeleidt Horecaondernemers en hun teams door heel Nederland.
Wouter schrijft columns, blogs en boeken over gastvrijheid. Hij ontwikkelde diverse gastvrijheidsmodellen zoals het '12 stappen gastcontactplan' en is grondlegger van "Signature Hospitality".
Wouter schrijft onafhankelijk en wanneer er een commerciële relatie bestaat tussen Wouter en zijn onderwerp dan vermeldt hij dat. Wouter is BrandAmbassador van zijn eigen bedrijven en van Nobel Drinks, Bidfood, Horeko, Eyes for Details, Grootkeuken.nl, Boonstra Wijnen, Unitouch, The Branding Club, Chocomel, Orderli, Smit's Delicious en De Schone Zaak.
Bestel boeken van Wouter Verkerk op Horecabo.nl.