De vraag die je eigenlijk aan iedere gast zou moeten stellen als hij of zij binnenkomt is: ‘Wat komt u precies doen?’ En dan natuurlijk een beetje aardiger geformuleerd.

Alleen met informatie over het doel van het bezoek kun je de beste tafel, de beste service en de beste suggesties geven. Je hebt die informatie nodig voor een optimale ervaring voor gast én bedrijf.

Er gaan iedere dag duizenden euro’s in rook op doordat theedrinkers met z’n tweeën een ruime lunchtafel bezetten terwijl hongerige gasten worden weggestuurd omdat er geen plek voor ze is. ‘Behalve dan dat loungezitje in de serre, maar daar zit u niet lekker te eten en zeker niet met vier. Nee, sorry, we zitten helemaal vol.’ En weer verliet een gevulde portemonnee onaangesproken het restaurant.’

Lees verder op de website van Misset Horeca:

https://www.missethoreca.nl/restaurant/blog/2019/11/de-check-in-101327925

Deel →
Twitter @wouterverkerk

U zoekt oplossingen voor uw gastvrijheid vraagstukken?

Neem contact op met Wouter Verkerk van Verkerk Bartstra