1. Ze vergeten prikkers en servetten bij bitterballen, en bierviltjes bij bier en lepels bij soep

(Ze weten het wel maar ze doen het gewoon de eerste 637 keer niet: ‘ O ja!’)

  1. Ze maken nooit een tafel schoon met een SCHOON doekje

(‘Ja, maar dan moet ik dat doekje steeds uitspoelen…’ Jij: ‘klopt!’)

  1. Ze zijn na twee biertjes na het werk al bijna dronken

(Maar dan heb jij nog niet eens de eerste dorst gelest, je wilde net beginnen;))

  1. Ze kunnen bijna niet meer lopen van de blaren in hun nieuwe schoenen

(En gaan aan jou vragen: ‘Denk je dat ik morgen op mijn Nike Air Max mag werken?’  Jij: ‘Die witte? Onder je zwarte pantalon? Wat denk je zelf?’

  1. Ze denken dat een ‘gestreken’ overhemd ook in een Albert Heijn tas netjes blijft

(En als je er iets van zegt begint hun antwoord met: ‘Ja maar ik dacht….’)

  1. Ze hebben het allemaal per ongeluk 1x over klanten in plaats van gasten

(Maar dat blijft bij 1x, laat dat maar aan de Chef over!)

  1. Ze denken dat personeelseten altijd ‘ iets van de kaart’ is

(‘Jij mag nu wel even gaan eten!’  En dan zegt hij: ‘ Maar ik heb nog helemaal geen keuze doorgegeven!’ hahaha, keuze!)

  1. Ze weten nog niet dat mensen die voor de schermen heel erg netjes zijn achter de schermen vaak de grootste smeerkezen zijn

(En voor je het weet hebben ze zelf ook twee gezichten)

  1. Ze denken dat als iemand zegt: ‘Dit is voor jou jongen’ dat ze het dan niet in de fooienpot hoeven te doen

(‘Ja maar die meneer zei echt dat het voor mij was hoor!’)

  10. Ze zeggen ook op hun tiende dag nog: ‘Sorry, maar het is vandaag mijn eerste dag!’en vragen gasten steeds te helpen om het voor zichzelf makkelijker te maken

(Tot dat alle collega’s er iets van hebben gezegd: ‘Hé nieuwe, wij zijn hier voor de gasten, zij niet voor ons weet je nog wel?’)

Wouter Verkerk schreef een nieuw boek: Help… Ik heb een (bij)baan in de horeca!

De Voorverkoop is gestart! En tot 24 september krijg je met de code VVK18 €2,50 korting én betaal je bij de bestelling van 1 boek géén verzendkosten. (Bij bestellingen vanaf 2 boeken betaal je op horecabo.nl nooit verzendkosten.) 

 

 

 

Deel →
Twitter @wouterverkerk

U zoekt oplossingen voor uw gastvrijheid vraagstukken?

Neem contact op met Wouter Verkerk van Verkerk Bartstra