Wouter Verkerk

Wanneer je met maatregelen wilt voorkomen dat mensen (veel) sociale contacten onderhouden dan raken die maatregelen met name de bedrijven waar mensen die sociale contacten hebben. En sociaal contact heb je nu eenmaal meer in een horecabedrijf dan in een bouwmarkt of in een supermarkt. Maatregelen zijn dus niet bedoeld als een straf voor de horeca, ze zijn bedoeld als een belemmering voor de mensen die er komen.

De 21 dagen challenge!

Het lijkt erop dat Mark Rutte vanavond (ma 28 sept) voor drie weken een lockdown light afkondigt. Een soort ‘Zweeds model’ waar iedereen ten tijde van onze intelligente lockdown zo naar verlangde. Max 30 gasten, om 22.00 uur dicht, max 4 personen in een gezelschap en Amsterdam, Rotterdam en Den Haag praktisch op slot. Met z’n allen proberen om in 3 weken tijd het virus weer onder controle te krijgen. Een uitdaging van jewelste, een ultieme poging. Een 21 dagen Challenge!

Het is een klap voor iedereen, voor de horeca in het bijzonder. Wat water is voor een pyromaan en vlees eten voor een vegetariër, dat is dit virus voor horeca en evenementenbedrijven. Het raakt ons in het hart.

De tweede ronde

Net nu veel bedrijven zich voor zover mogelijk hadden aangepast en soms al een beetje terugkeerden naar normaal, wordt alles weer anders. Positief blijven, uit blijven gaan van mogelijkheden en samen met de gasten die je wel mag ontvangen de maatregelen uiterst serieus nemen. Welkom in het harmonicamodel, meebewegen, groter worden en kleiner worden.

In de komende uren en dagen zal de uitwerking van alle maatregelen langzaam duidelijk worden. Ongetwijfeld zullen er kromme dingen, inconsequenties, onvoorziene bijwerkingen en gekmakende gevolgen naar boven komen. Voor sommigen zal het voelen als onrecht, voor anderen als een complot en wellicht zelfs als het einde van alles. Vraag je bij al deze emoties één ding af: Helpt het mij en mijn bedrijf om mijn energie te steken in zaken waar ik geen invloed op heb? Of kan ik maar beter… Aan de slag!

Deel →
Twitter @wouterverkerk

U zoekt oplossingen voor uw gastvrijheid vraagstukken?

Neem contact op met Wouter Verkerk van Verkerk Bartstra

Top