Sonja is vaak boos. Maar sinds ze een cursus ‘werk aan jezelf’ heeft gevolgd durft ze er pas wat mee te doen. Als Sonja het gevoel heeft dat haar onrecht wordt aangedaan of een behandeling krijgt die ze niet verdient dan laat ze dat direct weten.

Als ze in een horecabedrijf lang moet wachten dan gaat ze met omhooggetrokken wenkbrauwen net zo lang pontificaal zitten zwaaien tot iemand naar haar toe komt. Laatst bleek ze te snel; haar vriendin had al voor haar besteld toen Sonja naar de wc was en toen kwam de bestelling dus twee keer. Sonja heeft de tweede bestelling natuurlijk wel terug gestuurd, ze kon er trouwens nog wel snel het koekje vanaf pakken;)

Hij zei meneer tegen haar

Sonja draagt fleurige shawltjes die goed kleuren bij haar bonte bril. Ze heeft kort grijs haar, van achteren een beetje opgeknipt. Een ober sprak haar van achteren eens aan met ‘meneer’. Die heeft ze er flink van langs gegeven in haar Facebook-recensie. Het restaurant durfde nog te reageren ook. Of ze nog eens terug wilde komen, nou Sonja denkt er niet aan! Schande!

Toen Sonja vorige week met haar man in een restaurant het actiemenu had besteld zag ze het helemaal mis gaan bij het hoofdgerecht. ‘Ah, dacht ik het niet, geen frietjes! Nou heb ik jullie, het staat namelijk gewoon in de kaart dat er friet en sla bijkomt, jullie hadden zeker gewild dat we die los zouden bijbestellen? Nou daar trappen we dus niet in, dat soort verkooptrucs!’ De ober schrok zich rot en verzon snel dat hij nog niet klaar was met serveren en dat het er zo zou aankomen, maar daar trapt Sonja dus niet meer in. Ze zegt er gewoon iets van en ineens is alles mogelijk.

Dinerbon

Sonja schrijft bijna altijd een recensie als ze ergens is geweest. Ze heeft er veel plezier in, eindelijk kan ze iets met haar boosheid. Ze geeft ze er allemaal flink van langs en meestal geven de restauranteigenaren haar gelijk. Krijgt ze mooie aanbiedingen en soms zelfs een dinerbon. Ze is zo blij met haar nieuwe ik! Die cursus had ze veel eerder moeten doen!

Wouter schreef eerder over gastentypes Magda en Wim.  Er zijn NU twee nieuwe boeken van Wouter te bestellen op de webshop www.horecabo.nl Daar vind je mooie combideals, materialen en boeken boordevol blogs en columns!

Deel →
Twitter @wouterverkerk

U zoekt oplossingen voor uw gastvrijheid vraagstukken?

Neem contact op met Wouter Verkerk van Verkerk Bartstra