‘Goedenavond, je spreekt met Simon Verankeren ik zou graag een tafel willen reserveren voor morgenavond. We zijn met vier volwassenen en vier kinderen, maar dat weten jullie vast nog wel!’

Inderdaad, dat weten we zeker nog wel, fijn dat ik je even spreek Simon. Ik heb je na jullie vorige bezoek een paar keer proberen te bellen maar ik kreeg je niet te pakken. Ik had je ook nog een bericht gestuurd, heb je dat niet gelezen?

terugbellen

‘Dat ik even moest terugbellen, ja klopt, sorry. Beetje erbij ingeschoten. Hebben we iets laten liggen vorige keer? Was natuurlijk ook best een latertje! Hahahaha’

Nou Simon, om je de waarheid te zeggen, jullie waren niets vergeten, ik belde om te zeggen dat ik liever niet heb dat jullie nog bij ons komen eten. We hebben die avond meerdere klachten ontvangen van andere gasten en jullie ook zelf meerdere keren aangesproken op de kinderen en het volume aan jullie tafel.

‘Zo erg was het toch niet? Tja, er zat natuurlijk wat drank in, maar volgens mij viel het wel mee toch?’

Simon, het viel echt niet mee! Jullie kinderen hebben ons zonder overdrijven tot waanzin gedreven. Ze luisterden namelijk niet naar jullie maar ook niet naar ons. Ze renden door het restaurant, vielen andere gasten lastig en deden alsof ze in een speelparadijs waren! Het was levensgevaarlijk en een kabaal van jewelste. Jullie hadden zelf bovendien veel te veel gedronken en bespraken op luide toon de meest bizarre en smakeloze onderwerpen, Simon, dat kon echt niet.

kinderen moeten spelen

‘Tja, kinderen moeten spelen hoor, wat een gezeur, je bent zelf toch ook jong geweest? En wij hadden het gewoon gezellig. Je overdrijft echt hoor, zo zijn we altijd! Goede restaurants zorgen tenminste dat kinderen zich kunnen vermaken. Volgens mij heb je het zelf gewoon niet voor mekaar in die tent van je!’

Dat ben ik niet met je eens maar dat mag jij vinden. Reden temeer niet meer bij ons terug te komen. Wij hebben een hele nare avond gehad en de andere gasten ook. Het enige wat ik mezelf kwalijk neem is dat ik jullie niet die avond het restaurant heb uitgezet. Ik wilde het je graag zelf even laten weten, vandaar mijn berichtjes.

‘Je laat me weinig keuze hier een hele nare recensie over te schrijven, dat doe ik gewoon hoor! Hoe durf je zo tegen een gast te praten. Weet jij wel wat gastvrijheid betekent? Mij de toegang weigeren, wie denk je wel niet dat je bent? Met je middelmatige tent! Jij hoort nog van mij!’

Prima Simon, wat jij wilt. Ik wens je nog een prettige dag!

Gebaseerd op een gebeurtenis van afgelopen maand in een restaurant in Noord-Holland. Uiteraard is de naam Simon Verankeren niet de naam van de betreffende gast. Wellicht zie je de recensie nog ergens verschijnen, dan ken je in ieder geval de andere kant van het verhaal!

 

Wouter Verkerk schreef een nieuw boek: Help… Ik heb een (bij)baan in de horeca!

De Voorverkoop is gestart! En tot 24 september krijg je met de code VVK18 €2,50 korting én betaal je bij de bestelling van 1 boek géén verzendkosten. (Bij bestellingen vanaf 2 boeken betaal je op horecabo.nl nooit verzendkosten.)

Deel →
Twitter @wouterverkerk

U zoekt oplossingen voor uw gastvrijheid vraagstukken?

Neem contact op met Wouter Verkerk van Verkerk Bartstra