Moderne gasten, bestaan die? Gasten die een ander type horecabedrijf bezoeken dan het bedrijf van pakweg twintig jaar geleden? En wat zijn dan de kenmerken van die moderne gast? En hoe ziet een horecabedrijf eruit dat zich op dit type gast richt? De antwoorden vind je als je goed kijkt op straat. Steeds meer ‘moderne horecabedrijven’ verschijnen in het straatbeeld. Bedrijven die moderner zijn ingericht, vaak iets van ‘thuis’ weghebben en in kaart (assortiment) en indeling niet meer lijken op ‘Restaurant de Rozenboom’ uit GTST of voor de oudere lezer ‘De Vlaamsche Pot’. Ze gaan op een andere manier manier om met gasten, zeggen soms ‘jij’ en werken vaak heel pro-actief.

Modern horecabedrijf

‘Uit eten gaan’ heeft voor de moderne gast een andere betekenis dan voor een klassieke gast in 1995. Maar hoe ga je dan om met die moderne gast in dat moderne horecabedrijf als je daar werkt? Waar leer je de basisbeginselen van die nieuwe horeca? Vooral omdat veel opleiders nog altijd uitgaan van die oude situatie. Zelfs afgestudeerde hotelschoolleerlingen vinden het niet altijd makkelijk hun draai te vinden in de praktijk. ‘We hebben het op school echt heel anders geleerd!’

In de afgelopen tien jaar heb ik trainingen en workshops verzorgd in honderden moderne en klassieke horecabedrijven. In de loop der jaren ontwikkelde ik meerdere methodieken. Wouter’s Big5, De Ja-Graag-Vraag, Het 12-stappen-gastcontactplan, Wouter’s Big5 Mystery Visits, briefingmethodes en het Suggestiemodel. Allemaal bedoeld als handvat voor nieuwe en ervaren medewerkers. Bij elkaar vormen de blogs die verzameld zijn in verschillende boeken, de methodes en de werkplannen een ‘visie’ op moderne horeca.

Help!

Op 24 september verschijnt er een boek waarin die visie in drie delen wordt uitgelegd aan (nieuwe) medewerkers in de bediening van een modern horecabedrijf onder de titel: ‘Help! Ik heb een (bij)baan in de horeca!’ Het boek telt 120 pagina’s en bevat onder meer zeer uitgebreid uitgewerkte tips, De Ja Graag Vraag, het 1-2-3-tje, De Big5, De Mystery Guestvragenlijst, Een Engelstalige inleiding en het 12-stappen-gastcontactplan.

Het boek is vanaf 24 september overal verkrijgbaar voor €12,95. Bundels van 20 stuks kosten echter geen €259,00 maar €150,00. Speciaal voor bedrijven die iedere nieuwe medewerker een exemplaar willen geven op de eerste werkdag. 

De Voorverkoop is gestart! En tot 24 september krijg je met de code VVK18 €2,50 korting én betaal je bij de bestelling van 1 boek géén verzendkosten. (Bij bestellingen vanaf 2 boeken betaal je op horecabo.nl nooit verzendkosten.)

 

 

 

 

 

 

Gelabeld met → 
Deel →
Twitter @wouterverkerk

U zoekt oplossingen voor uw gastvrijheid vraagstukken?

Neem contact op met Wouter Verkerk van Verkerk Bartstra