Hoe een dominosteentje het verschil kan maken!

Vandaag sponsorde ik dominosteentjes. Een paar plastic blokjes die samen met honderdduizend andere steentjes worden opgebouwd in Kasteel Limbricht in Limburg. Een fantastische locatie waar normaal gesproken volop wordt getrouwd, gevierd en gefeest. Maar nu natuurlijk niet. De kasteelheer ter plaatse is Igor Stel, al jarenlang een goede bekende en inspirerend horecaondernemer voor mij en vele anderen.

Igor is wat mij betreft horecaondernemer van het jaar. Niet omdat hij chaosvrij onderneemt, ook niet omdat hij nooit een foutje maakt, nee dat is allemaal niet van toepassing. Hij verdient mijn prijs omdat hij altijd positief is, altijd zoekt naar mogelijkheden maar óók andere ondernemers die soms de moed in de schoenen zakt, weer opraapt en op weg helpt. Altijd bezig met nieuwe plannen, altijd op zoek naar verbinding.

Maar toen de laatste dreun de Nederlandse Horeca trof, dacht ik dat ook Igor dit keer wel een paar tellen op de grond zou liggen: alle plannen die hij had binnen de mogelijkheden leken nu echt opgedroogd. Toch ontving ik al binnen een paar minuten een app met een plan in potlood. ‘Wat als we het kasteel nou vol zetten met gesponsorde steentjes? En we van die opbrengst maaltijden gaan koken voor iedereen die wel wat hulp kan gebruiken? Nee, we gaan drie gangenmenu’s doen, tegen inkoop!’

Een dag later werd een zenuwcentrum ingericht, werd er een studio opgetuigd voor een dagelijks dominojournaal, werd er publiciteit gezocht en werd er een ongelooflijke lading positiviteit ingeladen. De eerste steentjes stonden al een paar dagen later en nu, een paar dagen voor oudjaar staan er al tienduizenden.

Ik wil helpen en ik wil jou, als trouwe lezer van mijn blog helpen de Limburgse dominobouwers te helpen. Wat moet je doen? Bestel het Dominopakket op www.horecabo.nl Dan ontvang je voor €75,00 tien boeken van mij en koop ik namens jou 50 dominostenen! Deal?

Wouter Verkerk is een van de meest gevraagde sprekers op het gebied van Horeca en Gastvrijheid en begeleidt Horecaondernemers en hun teams door heel Nederland.
Wouter schrijft columns, blogs en boeken over gastvrijheid. Hij ontwikkelde diverse gastvrijheidsmodellen zoals het '12 stappen gastcontactplan' en is grondlegger van "Signature Hospitality".
Wouter schrijft onafhankelijk en wanneer er een commerciële relatie bestaat tussen Wouter en zijn onderwerp dan vermeldt hij dat. Wouter is BrandAmbassador van zijn eigen bedrijven en van Nobel Drinks, Bidfood, Horeko, Eyes for Details, Grootkeuken.nl, Boonstra Wijnen en Unitouch.