Je ruikt het voorjaar. De zon komt door, we zitten voorzichtig op terrasjes en hier en daar is al nieuw leven zichtbaar. Niet alleen in de natuur, ook in het horecalandschap steekt nieuw ondernemerschap de kop op. Corona heeft veel mensen bezinning
De branche bruist weer nu de heropening vanavond wordt aangekondigd! Ineens heeft iedereen haast; willen veel bedrijven eigenlijk morgen tientallen medewerkers aannemen en bereiden ondernemers zich voor op volle terrassen, volle zaken en rijen voor de deur. En inderdaad, de komende weken
‘In februari lunchen we in de horeca, in maart mag er ook wel weer diner.’ Dat was mijn gecalculeerde voorspelling van een paar weken geleden. Maar de wereld ziet er inmiddels heel anders uit; waarschijnlijk wordt dat openen in etappes niet meer
Dit is het lang gehoopte begin van het einde, de virologen verliezen in rap tempo hun monopolie, andere belangen gaan ook weer meetellen. Een coup van het gezond verstand hangt in de lucht. Ziekenhuizen stromen leeg, besmettingen nemen in zo’n rap tempo
In de jaren negentig zong Jeroen van Merwijk een lied met de titel: ‘Moet je maar geen lul zijn….’ Het ging, heel kort samengevat, over het noodlot dat je kan treffen als je niet zo leuk bent naar anderen. Altijd een grote
Laten we proosten op het nieuwe jaar, het oude achter ons laten. 2022 gaat van start met een nieuw kabinet, een nieuwe variant coronavirus die best lijkt mee te vallen, miljoenen boosters die worden gezet en ongelooflijk veel creatieve ondernemers die (naar
Vandaag sponsorde ik dominosteentjes. Een paar plastic blokjes die samen met honderdduizend andere steentjes worden opgebouwd in Kasteel Limbricht in Limburg. Een fantastische locatie waar normaal gesproken volop wordt getrouwd, gevierd en gefeest. Maar nu natuurlijk niet. De kasteelheer ter plaatse is
We worden een jaar teruggeworpen in de tijd. Net als vorig jaar vraagt half horeca-Nederland zich af wat ze aanmoet met kerst. Er bestaat immers een heel kleine kans dat de huidige maatregelen, die aanvankelijk maar drie weken zouden duren, niet worden
Ron Kaufman spreekt van crimineel slechte service wanneer medewerkers met opzet zorgen voor ongerief, belediging en ellende voor gasten. “Maar Wouter, dat komt toch niet voor in Nederland?” Ik hoor het je denken, maar in deze lijst zal je misschien toch wel
Niet alleen horeca ondernemers voelen iets in de lucht hangen, gasten doen dat ook. Het wordt rustiger op straat, sommige zaken merken dat er (veel) minder gasten komen. Steeds meer bedrijven schakelen al langzaamaan over op de bezorg-modus en anderen vragen zich