Als het rustig is, ben je te laat!

‘Ik ben zó druk, sorry! Ik heb helemaal geen tijd gehad je mail te beantwoorden. Ik loop echt achter de feiten aan. Ik moet nog zóveel doen, er komt geen einde aan. Wat dat betreft ben ik blij dat er straks weer

De Slechtste service ooit!

In Birmingham (VK) was ik dit weekend onder andere te gast bij Karen’s Diner. Je kent het hamburgerconcept misschien wel van de filmpjes op internet waarin medewerkers bediening hun gasten ronduit onbeschoft behandelen. Ze drijven de spot met alles wat in een

Het personeelstekort-spook

Juist in de weken van de herfstvakantie waarin veel horecabedrijven merkten dat gasten best wel zin hadden om lekker uit eten te gaan en hun euro’s te laten rollen, ging het mis. Het grote ‘personeelstekort- en werkdruk-spook’ doemde weer op. Het zorgde

Drie feestmaanden in de horeca. Toch?

Stel je nou eens voor dat we nooit corona hadden meegemaakt, dat er voldoende personeel was en dat energie voor een normale prijs verkrijgbaar was. Stel je voor dat er vrede in de wereld was, de politiek bezig zou zijn met het

Waarom energietoeslag eerlijk is in de horeca

‘Kijk Wouter, ik kan mijn biertje op een gegeven moment wel zes euro maken, maar weet je wat de ellende is? Mensen gaan er zo akelig weinig van drinken!’ De ondernemer die ik gisteren uitgebreid aan de telefoon had, heeft een punt.