Ongeveer bij het zevende restaurant dat wij in anderhalve dag bezochten viel het kwartje. De bediening was snel, aardig, prettig en prima. Maar van etiquette hadden ze op veel plekken eigenlijk nog nooit gehoord. In de overigens zeer goede restaurants die ik
Door de eeuwen heen floreert het horecabedrijf dat als beste van alle bedrijven een antwoord kan vinden op de schaarste van het moment. Iets hebben, wat anderen (nog) niet of maar mondjesmaat hebben. In De Amsterdamse Herberg 1450-1800 beschrijft Maarten Hell hoe
In 2023 hoef je als horecabedrijf (team en ondernemer) alleen maar op zoek naar ‘het’. Naar ‘het’? Ja, naar het ongrijpbare woordje ‘het’ dat wordt gebruikt in zinnen als: ‘Ja, daar moet je naartoe want daar snappen ze ‘het’ gewoon!’ Of: ‘Daar
In de laatste werkweek van 2022 schrijf ik over vijf dingen waar het volgens mij in 2023 over gaat. Waar ik op hoop, waarvan ik denk dat ze het verschil gaan maken en waar ik bovendien ontzettend naar uitkijk. 2022 was een
In de laatste drie weken van het jaar verschijnen op deze plek de leukste en best gelezen blogs van de afgelopen 5 jaar. Deze, van november 2017 is nog net zo actueel als toen. Magda is Doe-Het-Zelf-Gast! ‘Goedenavond mevrouw, welko… ‘ Ze
‘Ik had er altijd heel veel plezier in. Mijn vaste gasten, mijn vaste collega’s en natuurlijk die sfeer die ik iemand die niet in de horeca heeft gewerkt, niet kan uitleggen. Een jaar voor corona dacht ik voor het eerst in mijn
Robin heeft vandaag met zijn team een vergadering om de puntjes weer op de i te zetten. Hij is geïnspireerd geraakt tijdens een paar mooie trips in binnen- en buitenland, heeft nieuwe ideeën over moderne horeca en wil een paar dingen inpassen
Robert stond met zijn rug tegen de muur, bijna letterlijk. Hij had zojuist Jeroen geconfronteerd met de camerabeelden van gisteren waarop het leek alsof Jeroen een fles wijn in zijn tas stopte bij het afsluiten. Jeroen reageerde als door een wesp gestoken:
Mevrouw De Bruijn was woest! ‘Ten eerste ben ík hier de betalende klant en de klant is in dit land nog altijd koning. Je hebt gewoon naar me te luisteren. Ten tweede maakt het mij helemaal niet uit wat jij allemaal vindt,
‘Ik ben zó druk, sorry! Ik heb helemaal geen tijd gehad je mail te beantwoorden. Ik loop echt achter de feiten aan. Ik moet nog zóveel doen, er komt geen einde aan. Wat dat betreft ben ik blij dat er straks weer