Ongeveer bij het zevende restaurant dat wij in anderhalve dag bezochten viel het kwartje. De bediening was snel, aardig, prettig en prima. Maar van etiquette hadden ze op veel plekken eigenlijk nog nooit gehoord. In de overigens zeer goede restaurants die ik
Sinds 1998 geef ik horecatrainingen aan mensen die nieuw zijn in ons vak. Vaak werken ze via een uitzendbureau voor verschillende horecabedrijven of werken ze vast op een bepaalde locatie. Deze medewerkers zeggen vaak dat ze nog helemaal geen ervaring hebben en
Wij horecamensen hebben een fantastisch vak! Iedere dag ontvangen we verschillende gasten met allemaal verschillende gedragingen en meningen. Wij proberen al deze mensen zo goed mogelijk een gevoel van welkom te geven. Dat is dus per definitie maatwerk en daarom geloof ik
De beleving van gastvrijheid is lastig in woorden te vatten; je moet het voelen. Gastvrijheid voelt vaak als een verrassing, een cadeautje. Een welgemeend uitgesproken ‘Van harte Welkom’ brengt mij vaak in een goede stemming en komt heel anders op mij over